???

Ett smakprov av hur kul man kan ha på jobbet ibland..

-Ursäkta, hur länge har det här glaset med rosé stått upphällt egentligen? Gästen uttrycker ett visst missnöje över det vin han just blivit serverad. Min kära vän och kollega Minna ser frågande på gästen och får tillslut fram ett:
-Vad menar du nu?
-Jo jag undrar hur länge det stått upphällt, det är ju helt platt!
Minna tittar ännu mer frågande på gästen...de här kan bli intressant..
-Platt?
-Ja, helt stilla, de är ju inga bubblor kvar alls!
??????
Kan också bero på att de aldrig funnits några bubblor..


Vad betyder ordet stängt för er? En del ord kan va lite diffusa, de kan jag hålla med om, en hel del är även relativa, men stängt är väl ändå inte så svår tolkat. Ganska tydligt budskap enligt mig.

-Hej, jag skulle vilja köpa lite glass.
-Tyvärr vi stängde för 30min sen.
-Jaha, men har ni glass?
-Ja, vi har glass, men det är stängt!
-Har ni stängt?
-Ja, tyvärr..
-Okej, men går de bra att köpa en glass?


På återseende!

Kommentarer
Postat av: catrin

Isa! Nu måste du skriva här, behöver det okej?! JAg är iaf framme. Lever nätt och jämt, nej det var en överdrift! men vi bor mitt i djungeln, tycker att det är lite jobbigt! Men nu är det bara att bita ihop och ta sig igenom de här tre veckorna! Älskar dig! Puss puss puss

2009-09-06 @ 16:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0