vilka problem

Första tanken när internet slutade strula och bestämde sig för att ge upp helt för ett par dagar sen, var helvete vad jag är omodern som inte har ett usb-minne så jag kan skriva ut och skicka in mina arbeten till skolan på bibblan istället. Sen slog det mig att så är nog inte fallet, jag är nog för modern, eftersom jag förlitar mig helt på teknikens under. Tanken har inte ens slagit mig, hur beter man sig när man inte har internet? Ja ni, vilka problem man brottas med ibland...

Ett annat intressant (läs meningslöst) problem är Jehovas vittne. Problemet är inte deras tro, det rör mig inte, det är helt upp till dom. Tydligen tycker dom inte det samma om min vilsna själ. Detta leder till att dom aldrig slutar ringa på min dörr. När ska dom förstå att anledningen till att jag inte öppnar är för att dom skrämmer mig. Ska inte en tro va något man själv söker sig till, inte blir påtvingad genom dörrknackning. Det fulaste av allt är att dom ska väva in det i något slags hjälp organisation, typ bristen på vatten på vår jord. Under den broschyren glider deras information med. Jag fick erfara detta när jag råkade snubbla över halva lägenheten första gången dom ringde på, anledningen till de va att jag blev så paff över att nån faktiskt ringde på, eftersom ingen gör det utan att ringa nu för tiden, borde förstått vad som var på gång. När jag väl gjorde de så hade dom nog redan hört att jag va hemma och det kändes otrevligt att inte öppna. Så här i efterhand kan jag tycka att de måttet av otrevlighet hade varit milt jämfört med vad dom håller på med. Brukar ju va så att alla sätt är bra utom dom dåliga, helt ärligt! knacka dörr är ett dåligt sätt.. Tro mig den dagen jag blir intresserad, så hör jag av mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0