gravid pga av tv-serier

Kollade på Tyra Banks show igår, två unga tjejer är med och berättar hur dom pga av alla dessa tv-serier som visas idag blev gravida. Dom menade på att serierna glamoriserar sex så pass att det inte framgår att sex kan leda till vissa konsekvenser så som en bulle i ugnen eller könssjukdomar... Är inte det en av de enklaste lagarna här i livet, fortplantningen, genom sex förökar vi oss? Att det finns folk till det mesta är ju en sanning som bekräftas dagligen enligt mig, men det här va väl höjden av dumhet?! Där satt dom, den ena hade redan kläckt och den andre va höggravid, som om en förbannelse drabbat dom och dom hade ingen aning om att sex faktiskt "kunde" leda till något sånt här.... ta ansvar för sitt handlande? Nej,jag vet vi skyller på media!

Tack för påminnelsen säger jag då!

På återseende!

Kommentarer
Postat av: sara

Jag håller helt m dig sötis. lama brudar det där.. hon som faktiskt hade barn verkade ju jätteblåst. stackars unge säger jag bara...



och nu är det typ en vecka kvar tills jag kommer till kalmar, saknar dig så förfärligt mycket och längtar tills jag får se dig.



puss puss

2009-05-26 @ 17:36:12
Postat av: Isa

Ja de va en syn för sig måste jag säga! Saknar dig söt, ska bli skönt att ha dig i stan i sommar:) Puss

2009-05-28 @ 16:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0